Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ontogeneze dětské řeči
LISOVÁ, Karolína
Tématem bakalářské práce je ontogeneze dětské řeči. Cílem teoretické části práce je podat ucelený přehled o tom, jakým způsobem osvojení řeči probíhá. Představuje historicky rozdílná pojetí osvojování jazyka a fáze vývoje dle Ohnesorga a Lejska. Uvádí jednotlivá řečová období v životě dítěte a speciální pozornost věnuje období kolem druhého roku věku. Nakonec podává stručný přehled poruch řeči. Praktická část práce je založena na kvalitativními výzkumu a zkoumá slovní zásobu jedenácti dvouletých dětí a pozoruje rysy, které se v jednotlivých slovních zásobách objevují. Zjišťuje také, jak matky přistupují ke komunikaci s dětmi.
Narušená komunikační schopnost u dětí předškolního a mladšího školního věku
Šafářová, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Ve své bakalá ské práci se zam uji na výskyt narušené komunika ní schopnosti u d tí edškolního v ku. Zajímají m poruchy i, které se b žn vyskytují v této v kové kategorii. Jednotlivé poruchy popisuji - jak se projevují a jaký mají individuální dopad na dít . Zda samo tuto vadu vnímá a jakým zp sobem. Dále se v nuji i logopedické intervenci, zam uji se na to, jakým zp sobem v mate ských školách s t mito d tmi pracují. Zda mají školy vlastního logopeda nebo zodpov dnost nápravy nechávají pedagogové pouze na rodi ích. Též mapuji situaci u d tí v prvním pololetí 1. t . ZŠ zda NKS má stejný výskyt i je patrný spíše úbytek. C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange.cz C lick to buy N O W ! PDF-Xchange w w w.pdfxchange. cz
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
Hodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavosti
Vlasáková, Jana ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název práce: Hodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavosti Cíl: Koktavost patří mezi závažné poruchy řeči, jejichž důsledky mohou jedince výrazně hendikepovat. Kromě běžné logopedické péče se objevují i různé alternativní metody, mezi které patří i skupinová léčba kurzovního charakteru s názvem Nová mluva. Cílem bakalářské práce je zhodnocení efektu této metody z pohledu dvou absolventů. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). Pro případovou studii byli osloveni 2 absolventi kurzu Nová mluva (žena - 26 let, muž - 19 let), s nimiž byl veden individuální rozhovor složený ze čtrnácti otázek. Výsledky: Na základě analýzy rozhovorů je možné konstatovat, že při dodržování pravidel metody Nová mluva, vnímají absolventi této metody subjektivně významné zlepšení řeči s důsledky v sociální i psychické oblasti. Zlepšení v oblasti socializace pozorujeme na základě skutečnosti, že jsou absolventi nyní schopni mluvit v jakýchkoli podmínkách a že vnímají rozšíření pracovních možností. Jako méně viditelné vnímají zlepšení v oblasti psychické. Je vhodné dále pracovat na zvýšení sebedůvěry a psychické odolnosti. Klíčová slova: poruchy řeči, balbuties, skupinová terapie
Integrace dětí s vývojovou dysfázií do běžné základní školy
VLČKOVÁ, Petra
Má bakalářská práce pojednává o vývojové dysfázii. Cílem práce je pokusit se o přiblížení této komplikované poruchy. Také poukazuji na nelehké začlenění postiženého dítěte do běžné třídy v základní škole. V teoretické části stručně popisuji poruchy řeči. Podrobněji vymezuji pojem vývojové dysfázie, její symptomy, diagnostiku a organizace, které mohou být dětem s tímto handicapem nápomocné. Zvláštní kapitolu pak věnuji procesu integrace. V praktické části používám metodu kazuistik. Zaměřuji se na analýzu odborné dokumentace a pozorování dvou integrovaných žáků prvního stupně základní školy s vývojovou dysfázií.
Hodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavosti
Vlasáková, Jana ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název práce: Hodnocení efektu metody Nová mluva v léčbě koktavosti Cíl: Koktavost patří mezi závažné poruchy řeči, jejichž důsledky mohou jedince výrazně hendikepovat. Kromě běžné logopedické péče se objevují i různé alternativní metody, mezi které patří i skupinová léčba kurzovního charakteru s názvem Nová mluva. Cílem bakalářské práce je zhodnocení efektu této metody z pohledu dvou absolventů. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). Pro případovou studii byli osloveni 2 absolventi kurzu Nová mluva (žena - 26 let, muž - 19 let), s nimiž byl veden individuální rozhovor složený ze čtrnácti otázek. Výsledky: Na základě analýzy rozhovorů je možné konstatovat, že při dodržování pravidel metody Nová mluva, vnímají absolventi této metody subjektivně významné zlepšení řeči s důsledky v sociální i psychické oblasti. Zlepšení v oblasti socializace pozorujeme na základě skutečnosti, že jsou absolventi nyní schopni mluvit v jakýchkoli podmínkách a že vnímají rozšíření pracovních možností. Jako méně viditelné vnímají zlepšení v oblasti psychické. Je vhodné dále pracovat na zvýšení sebedůvěry a psychické odolnosti. Klíčová slova: poruchy řeči, balbuties, skupinová terapie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.